Πρόγραμμα 3ης εβδομάδας

Σάββατο 18/3/23

Κυριακή 19/3/23

Συναυλία

ALTER SONUS Trio

  • Ημερομηνία:

    Σάββατο 18/3/23

  • Τοποθεσία:

    Αίθουσα Συναυλιών ΔΩΛ

  • Ώρα:

    20:30

  • Τιμή εισιτηρίου, προπώληση & ταμείο στο ωδείο:

    κανονικό 12€, μειωμένο 10€ (φοιτητές, ΑΜΕΑ, κάρτα ανεργίας, 65+)

  • Kόρνο:

    Κώστας Σίσκος

  • Τσέλο:

    Ήβη Παπαθανασίου

  • Πιάνο:

    Κώστας Χάρδας

Το τρίο Alter Sonus επισκέπτεται έργα του κλασικού ρεπερτορίου σε μεταγραφή για τον εξαιρετικά ενδιαφέρον, ηχοχρωματικά και εκφραστικά, συνδυασμό του κόρνου, του τσέλου και του πιάνου. Ένας διαφορετικός ήχος δίνει μία νέα πνοή στη μουσική του παρελθόντος.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

L. van Beethoven: Τρίο για κλαρινέτο, τσέλο και πιάνο έργο 11 (μεταγραφή για κόρνο, τσέλο και πιάνο)

 

Mikhail Glinka: Trio Pathétique για κλαρινέτο, τσέλο και πιάνο (μεταγραφή για κόρνο, τσέλο και πιάνο)

 

Franz Strauss: Nocturno, έργο 7 για κόρνο και πιάνο

 

Sergei Rachmaninoff: Vocalise για φωνή και πιάνο (μεταγραφή για τσέλο και πιάνο)

 

Dmitri Shostakovich: Πέντε κομμάτια για δύο βιολιά και πιάνο (μεταγραφή για κόρνο, τσέλο και πιάνο)

Βιογραφικό

ΗΒΗ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Η Ήβη Παπαθανασίου σπούδασε πιάνο και αρμονία στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας, αντίστιξη και φούγκα στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης, μουσικολογία στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. και τσέλο στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (τάξη Δημήτρη Πάτρα). Συνέχισε τις σπουδές της στο Trinity College of Music του Λονδίνου με τον Derek Aviss και το 1997 απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο με διάκριση, ενώ το 1998 ολοκλήρωσε το Master in Performance and Related Studies από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (διάκριση για την εργασία με θέμα «Οι Σουίτες για σόλο τσέλο του J. S. Bach και η εκτέλεσή τους από τον Pablo Casals).
Έχει εμφανιστεί σε συναυλίες ως σολίστ ή ως μέλος σχημάτων μουσικής δωματίου στην Ελλάδα, την Αγγλία και την Τσεχία. Έχει κερδίσει πολλά πρώτα βραβεία σε διαγωνισμούς του Trinity College, καθώς και στην κατηγορία εγχόρδων του διαγωνισμού του Angloczechoslovak Trust. Από το 2001 αποτελεί μόνιμο μέλος της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών. Ηχογράφησε μουσική του Γ. Α. Παπαϊωάννου για CD που κυκλοφόρησε τον Μάιο του 2013 από την εταιρία Naxos, το οποίο βραβεύθηκε από την Ένωση Κριτικών Μουσικής και Θεάτρου το 2015. Διευθύνει τη χορωδία συνΩΔΗπόροι Ζωγράφου.

ΚΩΣΤΑΣ ΣΙΣΚΟΣ

Ο Κώστας Σίσκος γεννήθηκε στην Κέρκυρα όπου ξεκίνησε τα πρώτα του βήματα στη μουσική μέσα από τη Φιλαρμονική «Καποδίστριας». Εκεί γνώρισε και το κόρνο. Συνέχισε τις σπουδές του στην Αθήνα, πρώτα στο ωδείο Ραϋμόνδη, και έπειτα στο Oρφείο ωδείο από όπου και πήρε δίπλωμά το 1994, με καθηγητές τους Σπύρο Καίσαρη και Βαγγέλη Σκούρα. Για τα επόμενα χρόνια παρακολουθούσε τα σεμινάρια των F.Orval, Ab Coster, D.Wick, και τελικά το 2000 εισήχθη στην Ακαδημία του Gratz για μεταπτυχιακές σπουδές με τον Hector MacDonald, όπου, εκτός από το σύγχρονο γαλλικό κόρνο, μελέτησε το βιεννέζικο και το φυσικό κόρνο.

                            

Ως σολίστ, έχει εμφανιστεί στην Ελλάδα, με την Ορχήστρα Δωματίου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (Ε.Λ.Σ.), την Ορχήστρα των Πατρών, την Καμεράτα και την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης (Κ.Ο.Θ.) σε έργα J.Haydn, W.A.Mozart, Hϋbler, Strauss, κ.α. στην Αυστρία με την Ορχήστρα της Ακαδημίας του Gratz με το κονσέρτο Νο.1 του R. Strauss, καθώς και με την Κ.Ο.Α με το κονσέρτο Νο.1 του R. Strauss για κόρνο,  με το κονσέρτο του Θ. Αντωνίου, για κόρνο, αλλά και το κονσέρτο για κόρνο και έγχορδα με τίτλο “Winter Solstice” του Χρήστου Χατζή κ.α. Τέλος, έχει παρουσία και στη δισκογραφία με ηχογραφήσεις τόσο μουσικής δωματίου, όπως αυτήν του “TAL quintet”, κουιντέτου ξύλινων πνευστών, όσο και με όργανα εποχής  όπως την ηχογράφηση του σόλο από την όπερα του Rossini “Matilde de Shabran” σε πρώτη παγκόσμια ηχογράφηση με όργανο εποχής.

 

Έχει συνεργαστεί με την Ε.Λ.Σ., την Καμεράτα, τη Συμφωνική ορχήστρα Αθηνών, και την Ορχήστρα των Πατρών.  Στο εξωτερικό με τη Συμφωνική της Βιέννης, την Consentus Musicus, και την Conzert Verein στην Αυστρία κάτω από την μπαγκέτα μεγάλων μαέστρων όπως οι  N. Harnocurt, K. Nagano, και A.Fisser, αλλά και σε ορχήστρες που παίζουν όργανα εποχής, όπως η WOB στην Πολωνία, η Academia del Ricercare στην Ιταλία, κα.

Από το 1997 ήδη διδάσκει σε ωδεία όπως το Atenaeum, το Ωδείο Φίλιππος Νάκας στην Ιπποκράτους, αλλά και στο Ιόνιο Ωδείο στην Κέρκυρα και το Διεθνές Ωδείο Αθήνας, ωδεία στα οποία διδάσκει μέχρι και σήμερα.

 

Το 2000, μετά από εξετάσεις, κέρδισε τη μόνιμη θέση του 1ου κόρνου στην Ε.Λ.Σ. και τρία χρόνια αργότερα, πέτυχε στις εξετάσεις για τη θέση του 1ου κόρνου της Κ.Ο.Α., της οποίας είναι μόνιμο μέλος μέχρι και σήμερα.

ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΡΔΑΣ

Ο Κώστας Χάρδας είναι μόνιμος αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ. Διδάσκει επίσης σε πρόγραμμα δια βίου μάθησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου και σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου. Σπούδασε πιάνο και μουσικολογία στην Ελλάδα και στην Αγγλία. Ερευνητικά και εκπαιδευτικά ενδιαφέροντα: ανάλυση και θεωρία της μουσικής, ελληνική μουσική, μουσική του 19ου αιώνα έως σήμερα, ερευνητική προσέγγιση στη μουσική εκτέλεση. Κείμενά του έχουν δημοσιευθεί στην Ελλάδα (Μουσείο Μπενάκη, Studio University Press, κ.ά.) και στο εξωτερικό (Oxford University Press, Cambridge Scholar Press, Routledge, Bloomsbury Academic, κ.ά.). Στις δραστηριότητές του περιλαμβάνονται διαλέξεις για τα Τμήματα Ελληνικών Σπουδών των πανεπιστημίων Columbia (το 2014) και Harvard (το 2019). Είναι ο ιδρυτής της ερευνητικής ομάδας για τη μουσική εκτέλεση της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας.

 

Ως πιανίστας εμφανίζεται στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι ιδρυτικό μέλος του συνόλου Piandaemonium (12 πιανίστες – 6 πιάνα), καθώς και πολλών συνόλων μουσικής δωματίου. Ηχογραφήσεις: "In the Depth of the Looking Glass" (Naxos, 2013), "The American Album", με την Patricia Surman (φλάουτο) (Centaur Records, 2016), "Γιώργος Σισιλιάνος: Επετειακή Ηχογράφηση", με την ‘Ήβη Παπαθανασίου (τσέλο) (Ίριδα Classical, 2016). Το CD για την εταιρεία Naxos βραβεύτηκε το 2014 από την Ένωση Ελλήνων Κριτικών Μουσικής και Θεάτρου. Στις πρόσφατες δραστηριότητές του περιλαμβάνεται η παρουσίαση και ηχογράφηση στο Λονδίνο έργων για βιολί και πιάνο Ελλήνων συνθετών με την Βικτωρία Ζόρα.

Masterclass

Χάλκινων πνευστών οργάνων, μουσικής δωματίου, πιάνου, τσέλου

  • Ημερομηνία:

    Κυριακή 19/3/23

  • Τοποθεσία:

    Δημοτικό Ωδείο Λάρισας

  • Ώρα:

    10:00-14:00

  • Κόστος συμμετοχής:

    Η συμμετοχή παρακολούθησης ως ακροατές είναι δωρεάν

  • Μουσικής δωματίου:

    Κώστας Χάρδας και την Ήβη Παπαθανασίου

  • Χάλκινα πνευστά όργανα:

    Κώστας Σίσκος

  • Τσέλο:

    Ήβη Παπαθανασίου

  • Πιάνο:

    Κώστας Χάρδας


Βιογραφικό

ΗΒΗ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Η Ήβη Παπαθανασίου σπούδασε πιάνο και αρμονία στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας, αντίστιξη και φούγκα στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης, μουσικολογία στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. και τσέλο στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (τάξη Δημήτρη Πάτρα). Συνέχισε τις σπουδές της στο Trinity College of Music του Λονδίνου με τον Derek Aviss και το 1997 απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο με διάκριση, ενώ το 1998 ολοκλήρωσε το Master in Performance and Related Studies από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (διάκριση για την εργασία με θέμα «Οι Σουίτες για σόλο τσέλο του J. S. Bach και η εκτέλεσή τους από τον Pablo Casals).
Έχει εμφανιστεί σε συναυλίες ως σολίστ ή ως μέλος σχημάτων μουσικής δωματίου στην Ελλάδα, την Αγγλία και την Τσεχία. Έχει κερδίσει πολλά πρώτα βραβεία σε διαγωνισμούς του Trinity College, καθώς και στην κατηγορία εγχόρδων του διαγωνισμού του Angloczechoslovak Trust. Από το 2001 αποτελεί μόνιμο μέλος της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών. Ηχογράφησε μουσική του Γ. Α. Παπαϊωάννου για CD που κυκλοφόρησε τον Μάιο του 2013 από την εταιρία Naxos, το οποίο βραβεύθηκε από την Ένωση Κριτικών Μουσικής και Θεάτρου το 2015. Διευθύνει τη χορωδία συνΩΔΗπόροι Ζωγράφου.

ΚΩΣΤΑΣ ΣΙΣΚΟΣ

Ο Κώστας Σίσκος γεννήθηκε στην Κέρκυρα όπου ξεκίνησε τα πρώτα του βήματα στη μουσική μέσα από τη Φιλαρμονική «Καποδίστριας». Εκεί γνώρισε και το κόρνο. Συνέχισε τις σπουδές του στην Αθήνα, πρώτα στο ωδείο Ραϋμόνδη, και έπειτα στο Oρφείο ωδείο από όπου και πήρε δίπλωμά το 1994, με καθηγητές τους Σπύρο Καίσαρη και Βαγγέλη Σκούρα. Για τα επόμενα χρόνια παρακολουθούσε τα σεμινάρια των F.Orval, Ab Coster, D.Wick, και τελικά το 2000 εισήχθη στην Ακαδημία του Gratz για μεταπτυχιακές σπουδές με τον Hector MacDonald, όπου, εκτός από το σύγχρονο γαλλικό κόρνο, μελέτησε το βιεννέζικο και το φυσικό κόρνο.

                            

Ως σολίστ, έχει εμφανιστεί στην Ελλάδα, με την Ορχήστρα Δωματίου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (Ε.Λ.Σ.), την Ορχήστρα των Πατρών, την Καμεράτα και την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης (Κ.Ο.Θ.) σε έργα J.Haydn, W.A.Mozart, Hϋbler, Strauss, κ.α. στην Αυστρία με την Ορχήστρα της Ακαδημίας του Gratz με το κονσέρτο Νο.1 του R. Strauss, καθώς και με την Κ.Ο.Α με το κονσέρτο Νο.1 του R. Strauss για κόρνο,  με το κονσέρτο του Θ. Αντωνίου, για κόρνο, αλλά και το κονσέρτο για κόρνο και έγχορδα με τίτλο “Winter Solstice” του Χρήστου Χατζή κ.α. Τέλος, έχει παρουσία και στη δισκογραφία με ηχογραφήσεις τόσο μουσικής δωματίου, όπως αυτήν του “TAL quintet”, κουιντέτου ξύλινων πνευστών, όσο και με όργανα εποχής  όπως την ηχογράφηση του σόλο από την όπερα του Rossini “Matilde de Shabran” σε πρώτη παγκόσμια ηχογράφηση με όργανο εποχής.

 

Έχει συνεργαστεί με την Ε.Λ.Σ., την Καμεράτα, τη Συμφωνική ορχήστρα Αθηνών, και την Ορχήστρα των Πατρών.  Στο εξωτερικό με τη Συμφωνική της Βιέννης, την Consentus Musicus, και την Conzert Verein στην Αυστρία κάτω από την μπαγκέτα μεγάλων μαέστρων όπως οι  N. Harnocurt, K. Nagano, και A.Fisser, αλλά και σε ορχήστρες που παίζουν όργανα εποχής, όπως η WOB στην Πολωνία, η Academia del Ricercare στην Ιταλία, κα.

Από το 1997 ήδη διδάσκει σε ωδεία όπως το Atenaeum, το Ωδείο Φίλιππος Νάκας στην Ιπποκράτους, αλλά και στο Ιόνιο Ωδείο στην Κέρκυρα και το Διεθνές Ωδείο Αθήνας, ωδεία στα οποία διδάσκει μέχρι και σήμερα.

 

Το 2000, μετά από εξετάσεις, κέρδισε τη μόνιμη θέση του 1ου κόρνου στην Ε.Λ.Σ. και τρία χρόνια αργότερα, πέτυχε στις εξετάσεις για τη θέση του 1ου κόρνου της Κ.Ο.Α., της οποίας είναι μόνιμο μέλος μέχρι και σήμερα.

ΧΑΡΔΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

Ο Κώστας Χάρδας είναι μόνιμος αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ. Διδάσκει επίσης σε πρόγραμμα δια βίου μάθησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου και σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου. Σπούδασε πιάνο και μουσικολογία στην Ελλάδα και στην Αγγλία. Ερευνητικά και εκπαιδευτικά ενδιαφέροντα: ανάλυση και θεωρία της μουσικής, ελληνική μουσική, μουσική του 19ου αιώνα έως σήμερα, ερευνητική προσέγγιση στη μουσική εκτέλεση. Κείμενά του έχουν δημοσιευθεί στην Ελλάδα (Μουσείο Μπενάκη, Studio University Press, κ.ά.) και στο εξωτερικό (Oxford University Press, Cambridge Scholar Press, Routledge, Bloomsbury Academic, κ.ά.). Στις δραστηριότητές του περιλαμβάνονται διαλέξεις για τα Τμήματα Ελληνικών Σπουδών των πανεπιστημίων Columbia (το 2014) και Harvard (το 2019). Είναι ο ιδρυτής της ερευνητικής ομάδας για τη μουσική εκτέλεση της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας.

 

Ως πιανίστας εμφανίζεται στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι ιδρυτικό μέλος του συνόλου Piandaemonium (12 πιανίστες – 6 πιάνα), καθώς και πολλών συνόλων μουσικής δωματίου. Ηχογραφήσεις: "In the Depth of the Looking Glass" (Naxos, 2013), "The American Album", με την Patricia Surman (φλάουτο) (Centaur Records, 2016), "Γιώργος Σισιλιάνος: Επετειακή Ηχογράφηση", με την ‘Ήβη Παπαθανασίου (τσέλο) (Ίριδα Classical, 2016). Το CD για την εταιρεία Naxos βραβεύτηκε το 2014 από την Ένωση Ελλήνων Κριτικών Μουσικής και Θεάτρου. Στις πρόσφατες δραστηριότητές του περιλαμβάνεται η παρουσίαση και ηχογράφηση στο Λονδίνο έργων για βιολί και πιάνο Ελλήνων συνθετών με την Βικτωρία Ζόρα.

Παιδικό Εργαστήριο

«Το ταξίδι του Οδυσσέα…»

  • Ημερομηνία:

    Κυριακή 19/3/23

  • Τοποθεσία:

    Μύλος του Παπά, 2ος όροφος

  • Ώρα:

    11:00-13:00

  • Κόστος συμμετοχής:
    Δωρεάν
  • Υπεύθυνη:

    Λευκοθέα Καρτασίδου, Καθηγήτρια, του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας,

Στόχος του εργαστηρίου είναι μέσα από τα διάφορα στοιχεία της μουσικής, όπως ο ρυθμός, η κίνηση και σε συνδυασμό με άλλους τομείς της αισθητικής αγωγής, όπως η ζωγραφική, τα παιδιά να επεξεργαστούν έννοιες και συναισθήματα με γνώμονα το ταξίδι του Οδυσσέα. Μέσα από τις δραστηριότητες δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά να εκφραστούν, να συνδημιουργήσουν και να μοιραστούν σκέψεις, βιώματα και προβληματισμούς της καθημερινότητας.

 

Το εργαστήριο οργανώνεται από την Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση "Ευζωία, Τουρισμός, Τέχνη, Πολιτισμός και Αναπηρία" με ακρωνύμιο ΕΠΤΤΑ, σε συνεργασία με το ΜΟΥΣικό Εκπαιδευτικό Σύνολο (ΜΟΥΣΕΣ).

Απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 8-14 ετών με και χωρίς αναπηρία.

 

Σημείωση: Παρακαλούμε να μας δηλώσετε αν τυχόν το παιδί σας έχει ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη για ισότιμη πρόσβαση και συμμετοχή ώστε να γίνουν οι σχετικές προσαρμογές του υλικού και των δραστηριοτήτων. 


Το τμήμα έχει συμπληρωθεί!


Χορηγοί

Ευχαριστούμε πολύ τους χορηγούς μας που στηρίζουν αυτό το ταξίδι στην τέχνη.

Διοργανωτής: Δημοτικό Ωδείο Λάρισας
Σύλληψη, Οργάνωση παραγωγής: Χρήστος Λενούτσος, διευθυντής Δ.Ω.Λ.


Βιντεοσκόπηση: Άκης Μπακόπουλος
Φωτογραφική επιμέλεια: Κώστας Μάντζιαρης


Τεχνική υποστήριξη: Θάνος Κυρίδης, Γιάννης Μπουρδούβαλης, Γιάννης Γκουλιάρας
Χόρδισμα πιάνου: Γιώργος Παπαϊωάννου
Προσωπικό υποδοχής: Δημήτρης Σγούρας, Ευαγγελία Οικονόμου
Γραφιστική: Γιάννης Μαρκάτος

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Διαχείριση περιεχομένου ιστοσελίδας: dezitech
Copyright © Φεστιβάλ Μουσικότροπο - Δημοτικό Ωδείο Λάρισας